Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Maria - 5 juli 2013 17:00



Varje gång jag hör denna låt vill jag gråta, men glädjegråta. Samtidigt som man sjunger med känner jag hur det tjocknar i halsen och tårarna vill rinna. Men på nått sätt så är det av glädje.
Texten är underbar i låten. Låten handlar om kärlek, att ge och ta #kärlek.

Utan kärlek slocknar själen. Och själen lyser igenom i ögonen på var och en av oss. Kärlek behöver alla. det handlar inte om det materiella kärleken, utan den rena kärleken mellan en själv och sin partner. Eller en själv och sin mamma, pappa, syskon, vän...
Varje gång jag lyssnar på denna låt vill jag gråta, gråta av glädje av minnena jag har av dig. Varje gång vi träffades var kärleken ren mellan mig och dig. När du visade din kärlek till mig var det utan att få nått tillbaka. En #kram kunde säga mycket.
" Jag älskar dig" , " Du är vacker!" " Jag har saknat dig!" " Lämna mig inte!"


Många gånger visste du vad du skulle säga för att få mig på bättre humör. Ibland bara genom en kram kändes det tryggt.
Bara för att jag inte gråter eller säger ditt namn så betyder det inte att jag inte saknar eller tänker på dig.
V A R J E dag finns du i mina tankar. #Livet är jobbigt att leva utan dig, utan att kunna ringa och få höra din röst.
Höra hur mycket du har saknat mig och berätta hur mycket jag har #saknat dig.
Men livet går vidare, men inte utan att du finns i mitt hjärta för där är den enda platsen jag aldrig kommer att låta dig lämna.
2,5 år har gått sen du lämnade oss.
Jag saknar dig pappa, jag vet att du tar hand om oss vart du än är.
Te amo papá!


 

Av Maria - 5 juli 2013 12:24

En sak fattar jag inte, som jag ser ofta.
Som alla vet finns det hur många bloggare som helst, men det är några stycken idag som är "kända" och som har ett stort följe.

De gör nått rätt eftersom folk ser ett intresse att följa och läsa dem.
Sen resterande bloggar inkl mig, har några läsare per dag. Jag är inte så intresserad av att ha ett stort följe då jag skriver för min skull.
Sen om det är någon som läser och kommenterar är det för mig ett stort plus.Sen finns de som raggar läsare och gör allt för att locka till sig folk, inget fel med det, men vad jag tycker är lite löjligt. Där man skriver t.ex "Följ mig!" eller "Jag har frågestund , fråga mig vad du vill!"
Klickar man in hos dom så brukar det mest vara 11 åriga flickor som inte skriver annat än som ; " Hej Bloggen, idag har jag varit i skolan! hejdå" Och så vill de att man ska fråga ut dem.
I vadå?
Vad skulle man vilja veta av en 11 åring egentligen? Så länge det inte ÄR en intressant blogg där det skrivs meningsfulla inlägg.
Så sure!
Men hur många sådana bloggar finns det egentligen som är intressanta att följa?

Sen är frågan, när är man för "ung" lite kontra för "för gammal" för att blogga?
Rätt intressanta frågor kan jag tycka.
Egentligen tycker jag inte en 11 åring har att göra med en blogg. Visst så länge man kanske har den mer privat och har det som en "dagbok".Men min tanke är att det lurar så jävla mycket folk på nätet speciellt pedofiler som gärna tar kontakt med en 11 åring.
Nu är det inte bara 11 åringar som just har Va fan när jag var 11 år , fanns det typ ingen dator! Haha lekte med mina bilar och dockor och lekte mycket ute även så SKREV jag dagbok för hand. "meningslösa" bloggar. Finns många andra oxå.
Jag vet inte. Jag kanske inte hänger med generationutvecklingen, men tycker barnen växer upp alldeles för fort. Väldigt tidigt med #sex. Mycket ytliga maneér.
Hur man ska klä sig, se ut, osv.Alla kan tycka vad de vill men dagens ungdomar är inte som förr tyvärr. Idag handlar det mycket om det ytliga speciellt hos yngre tjejer.Jävligt synd hur det har utvecklats. Jag hoppas att man försöker göra ett bra jobb med våra pojkar att de växer upp i "normal" takt. Det finns tid och rum för allt.
Vem vet jag kanske ÄR för gammal för att blogga.




Sen är det upp till var och en att göra vad de vill.
Man ska inte hetsa, allt har sin gång!
Peace!


Presentation


Jag är som jag är..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig på Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Översätt Bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards