Alla inlägg under juni 2013

Av Maria - 27 juni 2013 17:10

Hemma efter nästan en hel vecka på sjukhuset är jag äntligen hemma.
Har fortfarande smärtor så för ligga ner för det mesta. Försöker få i mig mat men det är små portioner. Bra till viss del då jag har tappat i vikt :P
Men så fort jag mår bra igen ska jag köra igång med träningen igen.
Nu är det bara vila. Sjukskriven en vecka fram men kan bli längre om jag fortfarande har smärtor.

Känns drygt med bara vila men vad ska man göra? Försökte mig på lite städningen innan idag men fick jätteont i magen. Tror att jag överansträngde mig en aning:(
Nu blir det lite mer vila innan vi ska äta antar jag.

Av Maria - 21 juni 2013 22:03

Som jag trodde så är det gallstenar jag har. Ligger inne på sjukhuset sedan igår natt. Nu får jag vänta på om det blir operation eller rättare sagt när operationen blir av!
Så trevlig var min midsommar. Dock fick jag träffa familjen en stund innan jag åkte in igen.
Nu blir det lugnt här med tv på och lite morfin för smärtan!

Av Maria - 20 juni 2013 22:10

Dagen för doppare dagen, tänkte jag men det är det ju inte haha:) som tur är!
Veckan har känns lång faktiskt, magen har varit lugn. Lite ömt men inga riktiga anfall. Idag fick jag UL tiden som är på onsdag. Då kommer domen iaf.

I mon blir det midsommarfirande med finaste styvsyster:) ska bli jättekul!

På lördag har jag en väldigt spänd 5 åring som fyller 6;) Blir ett litet minikalas.

I måndags var jag hos tandläkaren med Maxi grymt duktig tyckte tandläkaren :)
Nu blir de soffan innan sängen :)

Av Maria - 20 juni 2013 09:30

Jag funderar på att ta nagelteknolog utbildningen. Enda nackdelen är att det kostar runt 12000:- .  Jag gillar dock att syssla med naglar så måste fundera.
Sysslar lite själv med att fixa gelenaglar till kompisar för en lite peng. Bra träning för mig.
Fixade naglarna på en kompis dotter, så här blev det :

Helt okej! =)

Sen har jag haft magproblem som heter duga! Varit inne på akuten 2 inom loppet av 4 dagar. De misstänker gallsten så smärtlindring tills nästa vecka gäller, då jag ska göra ett ultraljud på lever och galla.
Och senare ev operation. Så när magen har varit som den varit har man ingen energi till något alls.
Går på en diet som består av kokt mat.

Jätteapetitligt.... eller inte. Positiva är att jag tappat ytterligare 3kg :) Så man varken äter fetmat eller socker. Dricker bara vatten och kokt mat.
Men får stå ut tills jag ev blir opererad.
I morgon är det midsommar och det ska firas med mannens styvsyster. Ska bli jätte trevligt , dock blir det jag och min kokt mat iår:( Inget grillat eller alkohol för mig.
Ska bli kul ändå.
Lördag ska sonen ha kalas , han fyller 6 år . Helt sjukt var tiden går snabbt! Han börjar skolan till hösten och jag blir äldre men visare haha.


Nu får jag ta tag i städning här hemma så gott jag orkar så får vi se vad denna dag har att erbjuda.

Av Maria - 6 juni 2013 13:02

Livet kan vara jävligt orättvisst ibland!
Man kan förlora någon väldigt nära i en sjukdom som det inte finns någon botemedel för. Eller förlora någon i t.ex en bilolycka.
Finns många sätt att förlora någon på. Inte bara genom döden.
Döden är nog kanske enligt mig en av de värsta sättet att förlora någon. När min papa dog i en hjärntumör, var man helt hjälplös. Man kunde inte göra mer än att försöka finnas där för honom in i det sista.
Man ser sin pappa sjuk, som alltid vart den starkaste och friskaste männikan man såg upp till, ligga där hjälplös.Hans personlighet förändras markant pga sjukdomen. Tumören som sitter i vägen i hjärnan för en massa av hans fina egenskaper. Strax efter diagnosen förändrades han redan då. Klart jag kanitne säga hur jag skulle må och kännaom jag fick en cancerdiagnos som inte gick att bota eller operera.
Klart det förändrade hela hans livsyn från den stunden, kan jag tro. Tänk att genom gå strålbehandlig och kemo bara för att försöka förlänga ditt liv lite grann. Ha de hopp om att kanske, kanske jag kan leva längre än vad läkarna har gett mig. 4 månader MAX 6 månader fick min pappa.  Det är ju ingenting egentligen.
Många kan tycka att det är mycket, som jag själv tyckte att var gravid i 6 månader till var usch. Kunde inte tiden gå mycket fortare. Men när man däremot för 6 månader som max, kvar att leva, ser man det på ett helt annat sätt.
Efter min pappas bortgån tycker jag att tiden har gått fruktansvärt fort. Det är snart 3 år sedan pappa gick bort. Äldsta sonen börjar skolan till hösten.  Man blir inte yngre. Man brukar säg eller jag brukar säga, Jag tar en dag i taget. Lev i nuet. Man ska inte ta något för givet!

Jag vet inte vart jag vill komma med detta egentligen.....
Antagligen att man ska leva nu och inte i morgon!


Av Maria - 5 juni 2013 16:59

isdag och vädre är som det ska! Det är sommar!
Tråkiga är att man inte kan riktigt njuta av det när man jobbar. Dock jobbar jag endast några timmar i morgo sen är jag lite lång ledig =)
Fredag drar jag en sväng till Malmö för at fira min brorson som tar sin student.

Har suttit och tänkt lite på framtiden. Om jag eventuellt ska börja plugga igen. Iaf göra färdigt min utbildning som ej är klart. Sen hade det varit kul att plugga inom ungdomar.
mycket tankar. Inget är ju omöjligt egentligen. :)

Snart är det dock semester=) En sak i taget.
Nu får jag jobba lite till innan det är das att åka hem.
Ska bli skönt!

Av Maria - 3 juni 2013 00:29

Jobbhelgen är över!
Skönt!
Nu tar jag ledigt i två dagar sen jobbar jag två och sen tar jag långhelg!
Ska bli skönt! Blir en tripp till Malmö för att fira brorsonen som tar studenten.
Får uppdatera mer i mon nu sova!
Natt!

Presentation


Jag är som jag är..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig på Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Översätt Bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards